7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים

כששרירי הידיים או הרגליים נתפסים, זה מצביע על כך שעבדנו היטב על השרירים או שהשריר התאמץ יותר ממה שהוא רגיל. מדובר בתופעה נורמאלית שמתאמנים רבים אפילו מחכים לה כי מבחינתם זה סימן שעבדו חזק על השרירים. אז לפני הכל, חשוב שתדעו שזה לא תמיד כך.

שרירים תפוסים הם לא מדד לאימון טוב, וישנם אימונים יעילים מאוד שאחריהם לא נתפסים לנו השרירים. שרירים תפוסים יכולים לנבוע מכל מיני גורמים שאינם קשורים לסוג האימון כמו סטרס, תת תזונה, אימון יתר, עייפות שרירית או עייפות בכלל, חוסר שינה, רעילות יתר ממזון שאינו בריא.

מה עושים עם שרירים תפוסים במצבים פחות נעימים כמו כאבי גב או צוואר? קבלו 7 פעולות שחשוב לעשות:

  1. לנשום ולהוריד סטרס – כשאנחנו שרויים במתח, השרירים שלנו מיד מתכווצים דרך הורמונים שהגוף שולח אל הגוף, וכשאנחנו רגועים ושלווים, משתחררים הורמונים שגורמים לשרירים להיות רפויים ומשוחררים. הנשימה עוזרת לזרימה, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים כשהשרירים תפוסים. להיות רגועים ולנשום נשימות עמוקות ורגועות.
  2. להניע את המקום – כשהשרירים תפוסים נרצה להזיז ולהניע את המקום כי תפיסות היא גם סוג של תקיעות. אם זה אזור שאתם יכולים לעסות לבד – קחו שמן עיסוי טבעי והניעו את המקום. במידה ומדובר בגב או באזור שקשה לכם להגיע אליו, פנו למעסה מקצועי שיזרים לכם את הדם ויפזר את חומצות החלב שהצטברו בשריר.
  3. להאריך את השרירים – בצעו מתיחות דינאמיות עדינות בשילוב הנשימה. הנשימה בשילוב התנועה עוזרת להאריך את השרירים בצורה מדהימה. חוסר בתנועה מקבעת ותנועה עדינה מאריכה. היעזרו באיש מקצוע במקרה הצורך שידריך אתכם לגבי המתיחות הנכונות בצורה עדינה ובטוחה.


  1. לחמם את המקום – בעזרת עיסוי ניתן לחמם את המקום אבל זה לא מספיק. עשו מקלחות חמות ושמרו על האזור חם. התלבשו היטב ובכך תעזרו לגוף להשתחרר. שימו לב שבחורף הגוף שלנו נוטה להיתפס הרבה יותר מאשר בקיץ בגלל מזג האוויר הקר שמקשה את השרירים שלנו.
  2. לזוז – יש נטייה לחשוב שכשנתפסים לנו השרירים אז אסור לנו לזוז וכל מה שאנחנו צריכים זה לנוח, אז זה לא ממש מדויק. נכון שלא כדאי לנו עכשיו להרים משקולות ולעשות אימונים בעצימות גבוהה כשכואב לנו ותפוס לנו, אבל אין זה אומר שאנחנו צריכים להיות מרותקים למיטה או לכיסא. כמה שיותר נזוז בצורה עדינה, כך נקצר את משך הכאבים והתקיעות. הליכה מאוד טובה לזרימת הדם במידת האפשר, מתיחות וחיזוקים עדינים בשרירים שאינם תפוסים.
  3. למרוח משחה טבעית – מריחה של משחה טבעית יחד עם עיסוי ו חדרה של צמחים טבעיים על העור יכולה מאוד לסייע. צמח הארניקה למשל, הוכח כתורם לשיםור משמעותי בכל מה שקשור לשרירים תפוסים, הצטברו יות נוזלים בגוף, והסדרה של מחזור הדם. בדקו שמדובר באמת במשחה על בסיס טבעי.
  4. מזון אנטי דלקתי – יש מצבים שבהם אנחנו צריכים להוריד מזון דלקתי כמו למשל עגבניות, פלפלים, תפוחי אדמה וחצילים, במצבים של טרום דלקת, ובמקומם נרצה לצרוך מזונות אנטי דלקתיים כמו כורכום, קינמון, שום, עלים ירוקים ושקדים. הימנעו גם מסוכרים, מוצרי קמח לבן, ממתקים ומעובדים, והשתדלו לדבוק בתזונה נטולת רעלים ובמיוחד כשהגוף מתמודד עם כאב.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
04-05-2021
עוגת ריקוטה ופירות יער
תזונה
03-05-2021
ילדים במשקל תקין: 8 דרכים לגרום לילדים לחיות בריא יותר
תזונה
29-04-2021
מה הבעיה בדיאטות ואיך אפשר לרדת במשקל בלעדיהן?
מתכונים
27-04-2021
מתכון להכנת שייק תות שוקולד
ספורט
22-04-2021
10 דברים שאתם חייבים לדעת על אימונים בגיל השלישי
ספורט
19-04-2021
19 דרכים להעלות את המוטיבציה לאימונים
תזונה
15-04-2021
מדריך עצמאות בריא: ככה תשמרו על הבריאות והמשקל ביום העצמאות
מתכונים
13-04-2021
מתכון להכנת וופל תרד