מלחץ להרפייה: 10 טיפים שיעזרו לכם להירגע

כשאנחנו נמצאים תחת סטרס, המערכת הסימפטטית שלנו נכנסת לפעולה. זו המערכת שעובדת כאשר אנחנו נמצאים תחת סכנה ומטרתה בעצם להגן עלינו כדי שנרגיש שמשהו אינו כשורה ונפעל מהר. הורמונים כמו אדרנלין משתחררים אל זרם הדם ואנחנו עירניים ודרוכים. כדרך הטבע, כשחולפת הסכנה, המערכת הסימפטטית יוצאת מפעולה ובמקומה נכנסת המערכת הפרה סימפטטית שמטרתה להרגיע והיא משחררת הורמונים מרגיעים שמחזירים אותנו לשגרה. אך מה קורה בתקופות שאנחנו שרויים בלחץ וחרדה כל הזמן? ההורמונים מתחילים להשתבש בגוף, אנחנו מתחילים להרגיש עייפים, מדוכאים וחרדתיים. איך ניתן להפיג את הלחץ והחרדה גם בזמנים קשים?

  1. התמקדו בטוב במקום בפחד – כשמשהו מלחיץ קורה לנו, אנחנו אוטומטית עוברים למצב של פאניקה והפוקוס עובר ישירות אל הקשיים שלנו. בנוסף, המוח שלנו מתחיל לגלגל בראש סרטים של מה עלול לקרות וכתוצאה מכך מפלס החרדה שלנו עולה. אז מה לעשות? נסו לעצור את הסרטים שעולים בזמן ולזכור שאלו הם בסך הכל דמיון עתידי ממשהו שעדיין לא קרה וברוב הסיכויים שגם לא יקרה. נסו להתמקד בטוב, במה שיש לכם כרגע, במחשבות חיוביות ובונות.
  2. נשימות – כשהדופק מתחיל לעלות ואתם מרגישים שהלחץ משתלט עליכם, זה הזמן לזכור לנשום. קמו שאיפה קצרה (ספרו עד 4 בערך), והוציאו אוויר לאט לאט כמה שיותר ארוך. התחילו עם ספירה של 6 ולאט לאט עם כל נשיפה האריכו עוד ועוד. בצעו לפחות 3 דקות של נשימות רגועות ברצף בכל פעם שאתם מרגישים צורך.
  3. ספורט במידת האפשר – לא בכל מצב יש לנו אפשרות לעשות ספורט, אבל נסו אם מתאפשר לפחות 20 דקות ביום של פעילות גופנית שתזרים את הדם או אפילו מתיחות רגועות תוך כדי נשימות. פעילות גופנית מרגיעה ועוזרת לפנות חומצת חלב ורעילות שהצטברה בשרירים כתוצאה ממתח נפשי.
  4. חליטות תה – הכינו לעצמכם חליטות תה טבעי כמו שומר, מרווה וקמומיל, שיעזרו להרגיע את הגוף והנפש.


5. משתדלים להימנע ממאכלים שעלולים להעלות את מפלס החרדה – ישנם מאכלים שאינם בריאים לגוף וגם לנפש שלנו כמו למשל: מוצרי קמח לבן, סוכר        לבן, מוצרי חלב, ומאכלים שמכילים קפאין כמו שוקולד, קולה וקפה. נסו להימנע מאלו ככל שניתן ולאכול בריא ומסודר.

6. מוסיפים עלים ירוקים לתפריט – עלים ירוקים מרגיעים את הגוף והנפש בזכות הכלורפיל שבהם. נסו לשלב אותם בתוך התפריט לאורך היום אם זה                בשייקים, סלטים ותבשילים.

7. מנסים להרבות במזון חי ככל שניתן – מזון חי ועשיר במים מרגיע את הגוף והנפש ולכן מומלץ להרבות בפירות וירקות חיים כמו אבטיח, מלפפון, מלון ועוד.

8. דמיון מודרך – דמיון מודרך הוכח כמשפר את מצב הרוח ועוזר להפחית באופן משמעותי את החרדה והלחץ. היום ניתן למצוא סרטוני דמיון מודרך ביו טיוב        שיעזרו לכם להישאר רגועים ובריאים.

9. מדיטציות – המדיטציה עוזרת לנו להישאר נוכחים ברגע ואם זאת להיות במקום רגוע ושליו. גם מדיטציות רבות ניתן למצוא היום ברשתות החברתיות
ולעשות מכל מקום. שילוב של מדיטציה ונשימה עם דמיון מודרך הוא תורם במיוחד.

10. מאזינים למוזיקה מרגיעה – הפעילו שירים ומנגינות נעימות בבית כדי ליצור אווירה רגועה ומרגיעה. אם אתם אוהבים הדליקו נרות ריחניים והחשיכו במעט        את האור. ככל שתצרו אווירה רגועה יותר בבית, כך תורידו את מפלס הלחץ ולא תתפתו לתת לו להשתלט עליכם.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
15-06-2021
מתכון להכנת שייק ונילה סקאיי
תזונה
13-06-2021
רגע לפני תחילת הקיץ: 9 דרכים שיעזרו לכם לצרוך פחות קלוריות
תזונה
10-06-2021
10 דרכים לשפר פוריות
מתכונים
08-06-2021
מתכון להכנת שייק פצצת ויטמינים
ספורט
03-06-2021
איך להישמר מפציעות כושר מסוכנות? המדריך השלם למניעת פציעות מאימונים
מתכונים
01-06-2021
מתכון להכנת עוגיות שוקולד רכות
מתכונים
25-05-2021
שייק הפסקת קפה