מדריך עצמאות בריא: ככה תשמרו על הבריאות והמשקל ביום העצמאות

מה לאכול ביחד עם הבשרים? מה עושים הצמחונים, איזה בשר לרכוש ואיך כדאי להכין? מדי שנה מדינת ישראל חוגגת ומנפנפת, אבל מה עם הבריאות והגזרה? יש לשים לב למה שאוכלים מסביב, כמה ואיך, הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני החגיגות 

הבשר והצלייה

רבים אוהבים בשר על האש, ואם אפשר אז שיהיה כמה שיותר שומני. הבעיה העיקרית היא השילוב של הבשר השומני עם החום הגבוה שיוצר חומרים מסרטנים עקב החום הגבוהה שמחמם את החלבונים, כאשר ככל שיש יותר שומן לבשר, כך יש יותר סיכוי להכיל חומרים מסרטנים. אז מה עושים? ראשית, בוחרים בשר פחות שומני וצולים את הבשר לזמן קצר יותר. ככל שהבשר יהיה זמן קצר יותר על האש בחום הגבוה, כך הנזק יהיה קטן יותר. בנוסף, משתדלים לבחור בבשר טרי ולא בבשר מעובד מהסיבה שבשר מעובד על האש גם הוא מייצר חומרים מסרטנים ומסוכנים לגוף. במקום נקניקיות והמבורגרים מעובדים, בחרו בסטייקים או המבורגרים טריים.

המזון הנכון ליד

לצד הבשרים, כדאי שנאכל ליד מאכלים שמנטרלים רדיקלים חופשיים, מאכלים עם הרבה נוגדי חמצון, שגם עוזרים בעיכול וספיגה תקינים, מאכלים עם סיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע אבל לא לתחושה של נפיחות וחוסר נוחות במעיים. מנחשים מהם? ירקות כמובן ובעיקר ירקות עליים שעוזרים לנקות פסולת מהגוף, הם קלילים, מזינים ומסייעים לעיכול תקין. רגע לפני שאתם זורקים את הבשר על האש, תדאגו שיש מספיק סלטים על השולחן וכמה שיותר ומכל הצבעים. למשל: סלט חסה, סלט עגבניות, סלט כרוב סגול, סלט ירוקים, סלט כרובית חיה וסלט גזר. אל תוותרו על אף צבע, כי לכל ירק בצבע מסוים יש תכונות אנטי סרטניות אחרות, ויטמינים ונוגדי חמצון אחרים.

אפשר לוותר על הפיתות

אחרי שנים בהם הורגלנו להכניס כל דבר לתוך פיתה, כבר הבנו שזה בסדר ואפילו טעים מאוד לנגב את החומוס עם חתיכת חסה או קבב. השילוב של הפחמימה העמילנים עם הבשר השומני גורם לעומס עיכולי, לנפיחות, כאבי בטן, עייפות והשמנה. ביום שבו אתם מתכננים לאכול בעיקר בשר, נסו לוותר לגמרי על הפיתות והתוספות הכי להיות ובחרו בירקות מכל הסוגים לליווי הבשר שלכם, אז איפה תניחו את הבשר? בצלחת עם הירקות הצבעוניים כמובן.

מה עושים הצמחונים?

צמחונים וטבעונים יכולים ליהנות מארוחת על האש בדיוק באותה צורה כמו שהקרניבורים, רק שבמקום לצלות טלה או פרה, ניתן לצלות טופו, סייטן, או שיפודי ירקות שונים. מי שרוצה לקבל את הטעם הבשרי יחסית, יכול לבחור בטופו או בסייטן, עם תבלינים בשריים, שיעניקו את הטעם של הבשר. גם למי שבחר בטבעונות או בצמחונות מומלץ להישאר עם הירקות והחלבונים ולא לערבב ביחד עם פחמימות עמילנית כמו אורז, פסטה או תפוחי אדמה שיחד מכבידים על העיכול.

8 טיפים לשמירה על המשקל:

  1. ממעיטים בכמות השמן – לרוב הבשרים אין צורך להוסיף שמן בשביל לצלות אותם על האש. מאיפה שאפשר לחסוך שומנים, אל תהססו לחסוך.
  2. בוחרים בשר רזה – כך תשמרו גם על הבריאות וגם על הגזרה.
  3. במקום פיתה בוחרים בסלטים, אל תוותרו גם על חומוס וטחינה, נגבו עם הבשר או הירקות.
  4. השתדלו להימנע ממשקאות מתוקים ואלכוהוליים שמכילים קלוריות רבות ומיותרות.
  5. אל תגיעו מורעבים לארוחות החג, אבל גם אל תאכלו הרבה לפני. חשוב להגיע מאוזנים לארוחה כדי לאכול בצורה מאוזנת לאחר מכן.
  6. אכלו לאט ובישיבה – הימנעו מאכילה ליד המנגל בהיסח הדעת. הקדישו זמן לארוחה ולאחר מכן הניחו את הצלחת ועברו ליהנות מהחברה.
  7. שתו מספיק מים לפני – יש לעיתים בלבול בין רעב לצמא.
  8. קינוחים – מומלץ לחכות כמה שעות לאחר אכילת בשר עם הקינוח. לבשר לוקח זמן רב להתעכל ולכן לא כדאי להכביד עם הקינוחים. אם אתם חייבים, בחרו בקינוח קליל ולא יותר מכמה ביסים בודדים.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
04-05-2021
עוגת ריקוטה ופירות יער
תזונה
03-05-2021
ילדים במשקל תקין: 8 דרכים לגרום לילדים לחיות בריא יותר
תזונה
29-04-2021
מה הבעיה בדיאטות ואיך אפשר לרדת במשקל בלעדיהן?
מתכונים
27-04-2021
מתכון להכנת שייק תות שוקולד
ספורט
22-04-2021
10 דברים שאתם חייבים לדעת על אימונים בגיל השלישי
ספורט
19-04-2021
19 דרכים להעלות את המוטיבציה לאימונים
מתכונים
13-04-2021
מתכון להכנת וופל תרד
תזונה
11-04-2021
3 טיפים תזונתיים לצום רמדאן בריא