איך לטפל בסימני מתיחה

סימני מתיחה הם בעצם צלקות קטנות או גדולות שנוצרות על העור עקב מתיחה גדולה של העור וכיווצו, כמו למשל לאחר השמנה גדולה, דיאטות מרובות או עקב היריונות ולידות, בהן עור הגוף נמתח לא מעט. סימנים אלו הם טבעיים ואינם מסוכנים לבריאות, אך לעיתים הם עלולים להפריע אסטטית בעיקר לנשים. הסימנים מופיעים לרוב באזור הבטן והירכיים אך יכולים גם להופיע באזורים כמו הידיים והחזה. נשים שמעוניינות בהסרת הסימנים מנסות כל מיני משחות קסם שעולות לא מעט כסף, אך אלו לרוב לא באמת מעלימים את התופעה. האם באמת אפשר להסיר את הסימנים ואיך אפשר למנוע אותם מראש?

סימנים גם אצל מרימי משקולות

הסימנים כאמור נגרמים ממתיחה גדולה של העור ולרוב יופיעו אחרי דיאטות או אחרי היריונות, אך לא רק. גורמים נוספים לסימני המתיחה הם פעילות גופנית כמו הרמת משקולות, בה העור נמתח לפעמים בקרב מתאמנים שמנפחים את שריריהם. על מנת לנסות למזער את הסימנים, מומלץ לא לבצע שינויים דרסטיים מדי במשקל וגם באימונים. כלומר – חשוב שגם הורדת המשקל וגם הרמת המשקלים תהיה הדרגתית ולא חדה. ככל שהעור מקבל מתיחה קיצונית יותר, כך הסיכוי יותר גבוהה לסימני המתיחה.

סימנים וקרמים

יש היום לא מעט קרמים בשוק שנמכרים תחת הכותרת קרמים לסימני מתיחה אך אלו כבר לא תמיד יעילים כאשר סימני המתיחה כבר ישנם. מה שכן, מומלץ למרוח קרמים ולשמור על לחות גבוהה בעור עוד לפני שהם מופיעים, אם זה בהיריון, בתהליכי דיאטה או בעליית מסת שריר. מומלץ למרוח קרמים או שמנים טבעיים ולשמור על לחות גבוהה בעור כל הזמן בתהליכי מתיחת העור.

הקשר בין תזונה לסימני המתיחה

יש כמה דברים שנרצה שיקרו כדי למנוע את סימני המתיחה מראש וזה לא ליצור תנודות דרסטיות במשקל, לשמור על לחות בעור ועל הגמישות של העור, ואת כל הפעולות האלו ניתן לעשות דרך התזונה שלנו. על מנת לא ליצור תנודות חדות במשקל, חשוב לאכול בצורה מאוזנת ובריאה שכוללת את כל אבות המזון, לאכול לפי חוקי המזון ולא לאכול כמויות גדולות מדי או קטנות מדי. מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע שיכוון אתכם לתזונה המתאימה עבורכם ביותר. דיאטות בזק או דיאטות טרנדיות שונות מאוד לא מומלצות ואף מעלות את הסיכון לסימני המתיחה.

במקום שוקולד העדיפו פירות וירקות ללחות מוגברת בעור

על מנת ללחלח את העור, עלינו לגרום לו להיות עשיר בלחות מבפנים, שזה אומר – להכניס מספיק נוזלים אל הגוף ולהימנע ממאכלים שמייבשים אותו. מאכלים מייבשים לדוגמא: קפה, תה, מאכלים שמכילים קפאין, שוקולד, סוכרים ומאכלים מעובדים. מאכלים עשירים בלחות לדוגמא: אכילה מרובה של פירות וירקות, בעיקר הרבה עלים ירוקים, שייקים, מיצי ירקות וכמובן – שתיית מים.

חלבונים לעור גמיש

העור שלנו עשוי מקולגן, חלבון המרכיב 75% ממשקל העור שלנו, וככל שיש לנו יותר קולגן בגוף, כך העור שלנו יותר אלסטי, גמיש, ופחות נוטה להזדקנות מוקדמת ולסימני מתיחה. על מנת לשמור על הקולגן, עלינו להכניס מספיק חלבון לגוף. בגדול, אנחנו אמורים להכניס בין 0.8 ל-1.0 גרם חלבון ביום לכל משקל גוף, ואת זה אנחנו מקבלים מקטניות כמו עדשים, חומוס, מש או שעועית לבנה, מביצים, טונה, בשר או טופו.



הוסיפו שומנים בריאים

ידוע ששומנים מן החי ושומני טראנס הם לא בריאים לנו, אך שומנים מהצומח דווקא כן. אבוקדו למשל ושקדים, מכילים ויטמין E, שדואג להגן על העור, להגמיש אותו ולמנוע סימני מתיחה. בנוסף, שומנים אלו בלתי רוויים ומועילים ללב ולבריאות הכללית כך שמומלץ מאוד לשלב אותם בתפריט היומי שלנו עם ובלי קשר לסימני המתיחה.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-10-2021
איך להוריד את הסוכר? המאכלים שיעזרו לכם לרצות פחות מתוק
מתכונים
12-10-2021
מתכון להכנת שייק פצצת שוקולד
ספורט
11-10-2021
הכירו את תופעת ההתמכרות לאימונים
תזונה
07-10-2021
גיל המעבר הגברי: איך תדעו שחסר לכם טסטוסטרון?
מתכונים
05-10-2021
מתכון להכנת לחם בננות
תזונה
03-10-2021
איך לשמור על הבריאות והמשקל של כל המשפחה בזמן הבידוד?
ספורט
30-09-2021
איך להשתפר בריצה?
מתכונים
29-09-2021
מתכון להכנת שייק פירות