איך מטפלים באקנה בעזרת תזונה?

בזמן האחרון מפורסמות רבות החליטו להוריד את האיפור, המסכות והפילטרים באינסטגרם, ולחשוף עור נקי, גם אם הוא לא בהכרח מושלם וחף מפצעונים. טרנד הנטורל כבש את כולנו ולמרות זאת, כולנו מעוניינות להסתובב בעור חלק בריא וזוהר.

העור שלנו, בעצם מדבר את מה שקורה בתוך הגוף שלנו, ואם משהו לא תקין בתוך הגוף, ייתכן שהעור שלנו יגיב בהתאם. אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות.

אקנה הוא מצב דלקתי של בלוטות החלב וזקיקי השערות, ובכדי להתמודד איתו, אנחנו צריכים קודם כל להפסיק לעשות את מה שמגביר את הופעתו ובמקביל, להוריד את רמת הדלקתיות בגוף.

חשוב להבין שהטיפול באקנה צריך להיות פנימי ולא חיצוני, שזה אומר לטפל בעזרת תזונה, אורח חיים בריא וגם להרגיע את רמת הסטרס, להוסיף תנועה, נשימה וחיזוק הגוף.

הנה את עשה ואל תעשה בגישה הטבעית כדי להוריד משמעותית את הסיכוי לפצעונים המבאסים:

1. הקטינו את צריכת מוצרי החלב – כולל מחלב פרות, עיזים וכבשים.

2. הסוכר הלבן מגביר ומזין את האקנה. הורידו מהתפריט את כל הממתקים והסוכרים, כולל ממתיקים מלאכותיים שנמצאים ביוגורטים, מסטיקים ומשקאות מוגזים.

3. מגבירי דלקת פחות מדוברים: חצילים, עגבניות, פלפלים ותפוחי אדמה – מומלץ להקטין משמעותית צריכתם בעת דלקת או פצעונים.

4. הימנעו ממזון מטוגן והעדיפו אפוי או מבושל באידוי.



5. הורידו לחלוטין את האלכוהול, שגם הוא הופך לסוכר בגוף.

6. הורידו קפאין, שזה כולל קפה, תה, קולה ושוקולד.

7. הימנעו ממזון חריף ומתובל מדי.

8. הימנעו ממזונות מעובדים מכל סוג. אכלו אוכל טרי והרבו באכילת פירות וירקות.

9. מומלץ לפתוח את הבוקר עם מים ולימון.

10. הרבו בשתיית מים. נסו להסתובב עם בקבוק גדול, ממנו תשתו במהלך היום.

11. שייק ירוק ביום עשוי לעזור בסילוק הפסולת מהגוף ובחידוש העור. הרבו באופן כללי באכילת ירקות ירוקים כמו פטרוזיליה, כוסברה, מלפפונים, חסה וקייל.



12. הזרימו את הדם בעזרת פעילות גופנית בבוקר מדי יום כמו ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים. הפעילות חשובה מאוד לחידוש תאי העור וסילוק הפסולת. דאגו לשטוף את הפנים מיד לאחר הפעילות.

13. דאגו לאיזון הנפש בעזרת יוגה / מדיטציה / פילאטיס / מיינדפולנס.

14. נשימות מגבירות ומזרזות את תהליך הריפוי. הקדישו זמן לנשימות עמוקות ונכונות.

15. הימנעו ממזון חומצי ולהרבות במזון בסיסי. ניתן למצוא בטבלאות מיועדות. דוגמאות למזון חומצי: קפה, שוקולד, תרד, אספרגוס, אלכוהול. בסיסי – ירקות ירוקים: חסה, מלפפון, תפוח עץ ירוק, ונענע.

16. מומלץ לקחת כורכום שתורם להורדת הדלקתיות בגוף, אך חשוב להבין שזה לא כל כך יעזור אם תאכלו את כל הדברים שגורמים לדלקת.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
04-05-2021
עוגת ריקוטה ופירות יער
תזונה
03-05-2021
ילדים במשקל תקין: 8 דרכים לגרום לילדים לחיות בריא יותר
תזונה
29-04-2021
מה הבעיה בדיאטות ואיך אפשר לרדת במשקל בלעדיהן?
מתכונים
27-04-2021
מתכון להכנת שייק תות שוקולד
ספורט
22-04-2021
10 דברים שאתם חייבים לדעת על אימונים בגיל השלישי
ספורט
19-04-2021
19 דרכים להעלות את המוטיבציה לאימונים
תזונה
15-04-2021
מדריך עצמאות בריא: ככה תשמרו על הבריאות והמשקל ביום העצמאות
מתכונים
13-04-2021
מתכון להכנת וופל תרד