מדריך יופי נצחי: 17 טיפים לטיפוח לעור צעיר

טיפוח העור והשגת עור צעיר כולל תורה שלמה, אבל היא לא באמת כל כך מסובכת כמו שנדמה להרבה מאיתנו. אז איך מתחילים, על איזה מוצר אסור לנו לוותר, איך שומרים על עור צעיר והאם יש שגרת טיפוח אחת שמתאימה לכלל האוכלוסיה?

אז בואו נתחיל מזה שיש סוגי עור שונים:

  • יש עור רגיל ומאוזן,
  • יש עור שמן שנוטה לאקנה, פצעונים ונקבוביות פתוחות, אבל גם בעל יתרון בכל נושא הקמטים,
  • יש עור יבש, מיובש, רגיש, שנוטה למחלות עור שונות, אדמומיות או פצעונים,
  • או עור מעורב, שהוא גם סוג העור הנפוץ ביותר, עור זה הוא למעשה שילוב בין יבש לשמן.

לכל סוג עור יש להתייחס בהתאם, למרוח מוצרים מתאימים ולנסות להימנע משימוש בתכשירים שאינם תואמים את מצב העור שגם משתנה מעת לעת.

לא משנה באיזה עור התברכתן, קבלו 17 טיפים שיתאימו לכל סוגי העור:

  1. הזהרו מהשמש – לפני הכל, הישמרו מהשמש ככל שניתן ובעיקר כשהשמש בשיאה בשעות הצהרים. השמש החזקה מעודדת פיגמנטציה, קמטים, והזדקנות בטרם עת. אור השמש בריא לגופינו במידה ובשעות המתאימות (מוקדם בבוקר ואחר הצהרים).
  2. קרם הגנה בכל עונות השנה, גם ברכב וגם בצל – בין אם אתם שוהים בשמש או בכלל לא מתכננים לבלות בחוץ, מרחו קרם הגנה. כן, בכל עונות השנה ולאורך כל שעות היום. עשו לעצמכם הרגל קבוע להתמרח בקרם עם מקדם הגנה של מינימום 30SPF.


  1. לא מתעצלים, מנקים פעמיים ביום– ניקיון העור פעמיים ביום הוא בגדר חובה לכל מי שרוצה לשמור על עור נקי, צעיר, זוהר ובריא ובמיוחד אם יש לך עור שמן אך לא רק. לעיתים אנחנו פוסחים על הניקיון, אם לא התאפרנו או יצאנו מהבית אז השתדלו שלא להימנע מניקיון בבוקר ולפני השינה. בבוקר אפשר להסתפק בניקיון במים בלבד ובערב השתמשו בסבון פילינג יומיומי שמנקה היטב את העור כמו הסבון פילינג של הרבלייף.
  2. משתמשים במוצרים טבעיים – נסו להימנע ככל שניתן ממוצרים המכילים כימיקלים רבים. בחרו במוצרים שעשויים רכיבים טבעיים ופעילים. לעור שנוטה לאקנה מומלץ להשתמש בסבון שמכיל חומצה סליצילית 2%. היוועצו עם קוסמטיקאית מקצועית בנושא.
  3. לעור יבש ומיובש השתמשו בחומצה היאלורונית או במוצרים המכילים אלוורה כמו מוצרי הטיפוח של הרבלייף מסדרת האלוורה. האלוורה מלחלחת את העור עד לשכבות העמוקות ומעניקה רכות וגמישות לעור, דבר שמרחיק מאיתנו את הקמטים.
  4. להבהרת הפנים השתמשו במוצרים המכילים ויטמין סי המסייע להבהרה של העור. ניתן להשתמש בויטמין סי טבעי ולשלב עם הקרמים או הסרומים שאתן כבר משתמשות בהן.
  5. חפשו קרמים ללא בישום ושאינם משאירים שומניות יתר, שאינם מרגישים כבדים מדי וסתם סוגרים את הנקבוביות. חפשו קרמים קלילים ונושמים שמלחלחים את העור.
  6. התאפרתן? נקו את הפנים היטב עם שמן טבעי טהור כמו שמן שקדים אם עם תכשיר ניקוי מחומרים טבעיים שאינו מותיר יובש על הפנים. שטפו במים לאחר הניקוי עם הצמר גפן.
  7. בלילה שלא כמו ביום – חשוב להשתמש בקרם לילה עם חומרים פעילים, כאשר מומלץ לאחר סרום מתאים. למי שיש עור שמן מאוד, ייתכן שניתן יהיה לוותר על הסרום. מומלץ להיעזר בגורם מקצועי על מנת לדייק בהתאמת מוצרים.
  8. שינה טובה משפיעה באופן ישיר על בריאות העור. עור בריא הוא עור עירני, צעיר וזוהר. כדי לשמור עליו במצב בוהק ובריא מומלץ לישון היטב כ-8 שעות בלילה ובשעות קבועות. שינה מפוזרת, לא איכותית ולא מספקת, תשפיע ישירות על העור.


  1. שמרו על הגיינה – מעבר לשגרת הטיפוח הרגילה, כדאי לשמור עם הגיינה בסיסית שכוללת החלפת מצעים תכופה, ניקוי הנייד הסלולרי, ובעיקר החלפת הציפית.
  2. הימנעות מעישון – מחקרים קבעו מזמן שהעישון פוגע בבריאות ובין היתר בבריאות העור. העישון גורם לכתמים, קמטוטים ועור שנראה אפור ומבוגר. רוצות עור צעיר? הימנעו מעישון.
  3. תזונה נקייה – מאכלים מעובדים, מטוגנים, ממתקים ושאר ג׳אנק פוד מיד נראה על העור שלנו. עור צעיר, בריא ויפה מתחיל בקיבה. הורידו מזון מזיק מהתפריט ותראו שמיד שואלים אתכן מה עשיתן בפנים.
  4. שייקים ירוקים – עלים ירוקים מכילים כלורופיל המנקה את הדם ומשפיע באופן חיובי על העור. הכניסו כמה שיותר ירוקים לתפריט שלכם והשקיעו בשייק ירוק אחד ביום.
  5. פירות וירקות – פירות וירקות מכילים שפע של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שמועילים לעור הפנים. בנוסף, פירות וירקות מכילים כמות גבוהה של מים שמלחלחים את העור מבפנים.
  6. שתו הרבה – ככל שתכניסו יותר נוזלים, כל העור יהיה לח יותר מבפנים. נסו להימנע משתיית קפה ותה ומשקאות מוגזים והקפידו לשתות מים, שייקים טבעיים ותה צמחים.
  7. רוגע – גם סטרס נראה על עור הפנים שלנו. מחלות עור רבות מתחילות מסטרס וכך גם עור עייף ובוגר שכולל קמטים רבים מתחיל מלחץ ודאגות. הפחיתו את המתח בעזרת נשימות, הרפייה, יוגה, מדיטציה וכל מה שעוזר לכן להירגע.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-10-2021
איך להוריד את הסוכר? המאכלים שיעזרו לכם לרצות פחות מתוק
מתכונים
12-10-2021
מתכון להכנת שייק פצצת שוקולד
ספורט
11-10-2021
הכירו את תופעת ההתמכרות לאימונים
תזונה
07-10-2021
גיל המעבר הגברי: איך תדעו שחסר לכם טסטוסטרון?
מתכונים
05-10-2021
מתכון להכנת לחם בננות
תזונה
03-10-2021
איך לשמור על הבריאות והמשקל של כל המשפחה בזמן הבידוד?
ספורט
30-09-2021
איך להשתפר בריצה?
מתכונים
29-09-2021
מתכון להכנת שייק פירות